Sări la conţinut

Campania pentru europarlamentare, in gluma sau la misto?+REZULTATE

mai 29, 2009

Aici puteti vedea rezultatele Alegerilor Europarlamentare

Si sa nu uitam de „balciul campaniei PE” pe care il puteti citi sau „reciti” aici

In continuare o mica statistica…pe care probabil o stiti deja…dar cu mici „reglementari”:

Articolul despre mistocareala campaniei –  www.9am.ro

Ne-am obisnuit deja cu discursurile ofensive ale politicienilor romani, care bat pasul pe loc in demersul electoral pentru PE, si se concentreaza pe anti-propaganda, intr-o campanie numita pe alocuri „europrezidentiala”.

Pe langa acestea, clipurile electorale lasa mult de dorit, nefiind clar cui se adreseaza si ce vor sa spuna de fapt. Mai mult, multe dintre aceste clipuri par a fi facute in gluma, transmitand mesaje confuze si vagi prin care electoratul nu poate face legatura cu Parlamentul European si nici cu reprezentantii partidelor, starnind pe alocuri amuzamentul.

PNL: Bani pentru romani. Bani europeni = peste 16% – 6 mandate

1. Norica Nicolai
2. Adina Valean
3. Renate Weber
4. Ramona Manescu
5. Cristian Busoi
6. Ben-Oni Ardelean

Cu siguranta nu am trecut cu vederea discursurile acide ale presedintelui PNL, Crin Antonescu, in „campania pentru europarlamentare”, in care acesta pare sa duca o lupta personala cu presedintele Traian Basescu, iar printre vorbele grele la adresa sefului statului acesta mentioneaza pe alocuri si cateva detalii despre alegerile pentru PE.

La capitolul spot electoral, cel mai interesant pare a fi cel al Adinei Valean, fost parlamentar in PE, cunoscuta in principal pentru reducerea tarifelor de roaming si relatia cu presedintele PNL, Crin Antonescu. Aceasta a ales o campanie „subtila”, care la prima vederea nu are nicio legatura cu PE si pare a fi adresata copiilor. De abia ultimele secunde ale spotului releva adevaratele intentii ale candidatei.

PSD: ALEGE BINE != 31% – 11 mandate

1. Adrian Severin
2. Rovana Plumb
3. Ioan Mircea Pascu
4. Adriana Ticau
5. Daciana Sarbu
6. Corina Cretu
7. Victor Bostinaru
8. Sabin Cutas
9. Catalin Ivan
10. Ioan Enciu
11. Vasilica Dancila

Si PSD a adoptat o campanie electorala negativa, discursul social-democratilor axandu-se pe respingerea regimurilor politice europene de dreapta, „care au injurat Romania”. Astfel, intreaga campanie se bazeaza pe ofensive la adresa contracandidatilor din PD-L si PNL. La fel ca si liberalii, si social-democratii l-au ales ca principala „victima” pe Traian Basescu, pe care il denigreaza cu fiecare ocazie.

Spotul electoral al social-democratilor este unul foarte „artistic” care nu exprima nimic, desi incearca sa exprime ceva…cel putin la sfarsit cand apare sigla partidului. Regasim si in acest caz copilul ca lait-motiv.

PDL: „La bine si la rau” = peste 30% – 10 mandate

1. Theodor Stolojan
2. Monica Macovei
3. Traian Ungureanu
4. Cristian Preda
5. Marian Jean Marinescu
6. Iosif Matula
7. Sebastian Bodu
8. Petru Luhan
9. Rares Niculescu
10. Elena Antonescu

Cel mai semnificativ lucru din campania PDL in aceste trei saptamani a fost aparitia unui „fals document de campanie – strategia anti-PSD, PNL„. Controversatul document pus pe seama PD-L-ului prezenta analiza „adversarilor politici” (PSD si PNL) si modalitati de „distrugere” a acestora prin propaganda negativa si rememorarea trecutului prin discursuri anti-Nastase si anti-Iliescu. Acesta a fost asumat pana la urma de Agentia de Rating Politic.

In privinta discursurilor, democrat-liberalii nu s-au prea ocupat cu prezidentialele, cel putin nu in mod direct. Traian Basescu a ridicat totusi problema prin declaratiile sale hamletiene: „a fii sau a nu fi?”… inca o data presedinte?”

Cand vine vorba de spot electoral, cel al PDL este de departe cel mai bizar. In spot isi face aparitia Theodor Stolojan care se plimba printr-un lan de grau si le explica cetatenilor despre cum „pamantul a fost mereu de partea noastra, iar acuma a venit timpul sa fim si noi de partea lui”, un context in care nu ni-l l-am fi imaginat pe Stolojan.

http://www.videonews.ro/action/viewvideo/14670/Europarlamentare-2009-Stolojan-campanie-pentru-dezvoltarea-agriculturii/

UDMR: „O alianta maghiara” = peste 9% – 3 mandate

1. Tőkés László
2. Winkler Gyula
3. Sógor Csaba

UDMR-itii au ramas mai in umbra in aceasta campanie, concentrandu-se strict pe electoratul maghiar din Transilvania.

In spotul lor electoral, membrii uniunii isi exprima foarte clar intentiile, incurajeaza comunitatea maghiara si totodata poporul roman pentru a-i vota…partea proasta este ca poate fi inteles doar cu subtitrari.

PRM: Doi crestini si patrioti vor scapa tara de hoti (Vadim tudor si Gigi Becali – n. red.) = peste 7% – 2 mandate

1. Corneliu Vadim Tudor
2. Gigi Becali

Si in cazul PRM situatia sta cam la fel deoarece nici acestia nu s-au concentrat prea mult pe campanie, singurele declaratii fiind cele ale presedintelui Vadim Tudor care si-a propus sa candideze la prezidentiale si zvonurile in privinta unei posibile fuziuni dintre PRM si PNG dupa euroalegeri.

PRM se bazeaza pe loialitatea electoratului ultranationalist, considerand inutila investitia intr-un spot electoral.

PNTCD: „PNTCD te reprezinta” = 1,3% – 0 mandate

Singurul candidat scos in evidenta de taranisti, presedintele partidului Marian Milut, „s-a remarcat” prin atacul surorilor Coposu.

Clipul taranistilor tinde spre unul standard, cu mici exceptii de sincronizare intre discurs si imagini. In principal PNTCD se concentreaza pe spatiul rural si promite bunastare cetatenilor (pe fondul unui cadru in care un barbat isi toarna un pahar de vin), isi exprima consideratiile pentru moralitate si origine (pe fundalul unei paini pe baza careia se face simbolul unei cruci) si isi prezinta afisul electoral in care toti candidatii sunt imbracati in costum si incaltati cu opinci.

EBA: Ia atitudine! = peste 3% = mandat

Elena Basescu a pornit in calitate de independent in batalia pentru PE, bazandu-se pe sloganul: „Nu e usor sa te cheme Basescu. Ia atitudine!”. Mezina presedintelui s-a remarcat in campanie prin acte de caritate: vizita caminelor de copii si a azilelor de Batrani. Ne amintim cu totii incidentul cu „scaunul electric” si criticile aduse de presa straina la adresa Elenei – „Paris Hilton de Bucuresti”.

De asemenea nu putem trece cu vederea cea mai noua „bomba” lansata de EBA prin care isi exprima acordul fata de legalizarea marijuanei.

Spotul mezinei presedintelui o prezinta pe aceasta dansand impreuna cu oamenii la o manifestare politica, imbratisand copii si explicand electoratului, cu o voce suava, nedreptatile care i s-au facut datorita „nenorocului” de a se numi Basescu.

Sunt perfect de acord cu Mircea Badea la acest capitol: Eu, ca alexator ma simt ofensat de aceste spoturi…adica astia chiar ne cred tampiti pe toti?

8 comentarii leave one →
  1. mai 29, 2009 8:48 pm

    no comment :))
    am zis: EBA :))

  2. mai 29, 2009 8:48 pm

    asta daca as vota :))

  3. iunie 2, 2009 3:13 pm

    da’ de la ce vine EBA? (Elena Basescu ce?)

    • Alexandra Grindean permalink*
      iunie 2, 2009 5:00 pm

      nu mai..vine de la numarul ei de la masina…ca asa s-a prezentat la inceput de campanie „Sigla mea electorala va fi EBA…ca si numarul de la masina” – adica…de la Elena BAsescu…ya know?:))

  4. iunie 2, 2009 10:25 pm

    😐 that is kind of lame… sau numa’ mi se pare? :))
    da io tot pe ea o votez… intr-o viata viitoare, cand mi-a fi nevasta si bineinteles imi sustin familia :))

  5. iunie 2, 2009 10:25 pm

    „si bineinteles imi sustin familia”… aici e fara ironie, imi sustin familia si sunt convins ca si intr-o alta viata as face la fel 😉

  6. rekinoo permalink
    iunie 13, 2009 4:12 pm

    spotul pntcd e de la alegerile din 2007 …anul au avut altul in care milut e actor principal

    • Alexandra Grindean permalink*
      iunie 13, 2009 6:45 pm

      well…link me pls…eu pe asta l-am descoperit

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: